Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen over de nero - admin tool. Als je het antwoord niet kunt vinden, neem dan contact met ons op.
Enkel het admin profiel “Office Manager” heeft toelating om "Admin tool" te raadplegen. Ben je KH en heb je geen toegang? Vul dit formulier in.
Klik op de link en voeg deze toe als snelkoppeling op je bureaublad of aan je favorieten.
Als de "nero -admin tool" niet opent in "Microsoft Edge" kan je steeds één van volgende procedures toepassen:
Als deze twee procedures niet werken, contacteer ICT.
Gelieve steeds je "gebruikersnaam" en "paswoord" te gebruiken.
Dit gebeurt omdat je inlogt met je stamnummer en paswoord. Gelieve steeds in te loggen met je gebruikersnaam en paswoord. Log dus uit en en log opnieuw in op de juist wijze.
Deze is niet beschikbaar omdat er geen verlengingsbrieven zijn om af te drukken.
Neen dit is niet meer mogelijk. Het beheer is enkel mogelijk via de nero admin tool.
Waar vind ik het beheer van de postbussen terug in nero?
Het beheer van de postbussen (en latere beheerapplicaties) is beschikbaar in de Admin Tool van nero. De Admin tool is web-based, wat wil zeggen dat deze beschikbaar is via “Google Chrome” of “Microsoft Edge” op de laptop.
Het "beheer van de postbussen" is beschikbaar in de "nero -admin tool". De Admin tool is web-based, wat wil zeggen dat deze beschikbaar is via “Google Chrome” of “Microsoft Edge” op de laptop.
Klik hier om rechtstreeks naar de nero-admin tool te gaan
De procedure om verlengingsbrieven af te drukken, kan je vinden in de releasenota 7.38.
Ja, dat is mogelijk via volgende procedure.
Bezorg de lijst aan Mail op papier of digitaal via de MFD.
Hoe kan je in nero een postbus verhuren?
Dit wordt stap voor stap uitgelegd in de release nota. Hier leggen we tevens ook uit hoe het beheer in nero verloopt.
Zijn de Postbussen nog beschikbaar in Poststation ?
Neen, de postbussen zijn enkel beschikbaar in nero. Beschikt het kantoor nog over een PST loket waar de klant zich aanbiedt, verwijs hem dan door naar een nero loket.
Is het nog mogelijk om een verlenging van een postbus te betalen via de kantoorrekening.
De betaling op de kantoorrekening voor een postbus is niet meer toegestaan. Dit zal tevens vermeld worden op de verlengingsbrieven.
Wat doe ik als er toch een postbus werd betaald op de kantoorrekening ?
Gebruik onderstaande procedure om alsnog de postbus te boeken:
Kan ik het beheer van de postbussen consulteren via Poststation ?
Neen dit is niet meer mogelijk. Het beheer is enkel mogelijk via de nero admin tool.
Waar vind ik het beheer van de postbussen terug in nero?
Het beheer van de postbussen (en latere beheerapplicaties) is beschikbaar in de Admin Tool van nero. De Admin tool is web-based, wat wil zeggen dat deze beschikbaar is via “Google Chrome” of “Microsoft Edge” op de laptop.
Wat is de link om de admin tool te openen op laptop ?
NeroAdminFrontend – klik op de link en voeg deze toe als snelkoppeling op je bureaublad of aan je favorieten.
Hoe komt het dat ik geen toegang heb tot de admin tool ?
Enkel het admin profiel “Office Manager” heeft toelating om "Admin tool" te raadplegen. Ben je KH en heb je geen toegang? Vul dit formulier in.
Hoe kan je in nero een bijkomende sleutel aanvragen voor een postbus?
Opgelet: de waarborg van de nieuwe sleutel mag niet geaffecteerd worden via dit kasverschil! Deze is door de klant te betalen!
Hoe kan je in nero een verloren sleutel vervangen ?
Hoe kan ik aan de PB een verhuurder toevoegen ?
Beëindig de bestaande verhuring en start een nieuwe periode met beide huurders.
Hoe kan ik het formaat van PB veranderen ?
Beëindig de bestaande verhuring en start een nieuwe periode met het andere formaat.
Het overzicht van postbussen zonder sleutel is niet zichtbaar in de Admin Tool?
Klopt, deze worden in een latere fase toegevoegd.
De naam van de huurder staat niet vermeld in het overzicht in het beheer van Postbussen in de Admin Tool?
Correct. Deze wordt in een latere fase toegevoegd.
In het overzicht van de Postbussen in de Admin Tool staat de verhuurperiode van de postbussen niet vermeld?
Correct. Deze wordt in een latere fase toegevoegd.
Wat als de klant niet tevreden is met de voorgestelde oplossingen?
Stel de klant voor contact op te nemen met de klantendienst.
Heb je vragen mbt het affecteren van kasverschillen?
Raadpleeg OASIS of contacteer jouw regionaal assistent.
Als ik een postbus wenst te verlengen verschijnt de foutmelding dat er geen actief contract gevonden werd ?
Een postbus kan ten vroegste één maand voor de einddatum van het contract verlengd worden.
Wat doe ik als bij het stopzetten of verlengen volgende foutmelding verschijnt: "Er zijn geen contracten beschikbaar voor verlenging/opzegging" ?
Controleer of de juiste klant (huurder postbus) is geïndentificeerd. Het komt regelmatig voor dat klanten dubbel in PRS geïndentificeerd zijn.
Hoe kan ik een postbus met hetzelfde nummer, die onrechtmatig geschrapt is, terug toevoegen in het kantoor ?
Deze postbus kan terug toegevoegd worden door de ICT service desk (02 207 55 21) te contacteren.
De "admin tool /postbussen" opent niet. Wat doe ik ?
Als de admin tool/postbussen niet opent in "Microsoft Edge" kan je steeds één van volgende procedures toepassen:
Als deze twee procedures niet werken, contacteer ICT.
Hoe komt het dat ik geen naam zie bij het postbusnummer in de "admin tool/postbus" ?
De naam van de klant wordt enkel vermeld als de postbus verhuurd werd in nero.
ICT werkt aan een oplossing om de overige postbussen te voorzien van namen.
Kan ik een Postbus openen op 2 namen ?
Momenteel is dit niet mogelijk . Enkel verlengingen op 2 namen zijn op dit ogenblik mogelijk.
Hoe kan ik de "Status" van mijn postbussen afdrukken ?
Gelieve volgende procedure toe te passen.
Bij het verlengen van de postbus werd er geen contract gevonden voor de betreffende klant?
Dat wil zeggen dat de Postbus is gekoppeld aan een ander PRS nummer.
In deze lijst vind je alle Postbussen met de overeenkomstige PRS nummers terug.
Zoek het PRS nummer op basis van de RC code en Postbusnummer.
Copyright bpost