Randapparatuur - Printers


Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen over je "Randapparatuur - Printers".  Als je het antwoord niet kan vinden , neem contact met ons op.


1. Label- en ticket printer

  • a. Hoe bestel ik papierrollen ?

    Je kan deze bestellen via OIP:

    • nero rol continu label (NLP): 2500000027697
    • nero rol thermisch ontvangstbewijs (NTP): 2500000027698

  • b. Wat moet ik doen als label- en/of Ticket stuk is ?

    Je kan de stappen ondernemen beschreven in volgend document.


    Indien deze oplossingen niet helpen:

    1. Trek de stekker uit.
    2. Dien een incident in via het platform IT4Me . Bel de IT Service Desk: +32 (0)2 207.55.21
  • c. Wat doe ik als het papier geblokkeerd is ?

    • Haal de rol uit de desbetreffende printer en plaats deze terug.
    • Indien het robleem niet opgelost is, geef een incident in via het platform IT4Me. Of bel de IT Service Desk: +32 (0)2 207.55.21
  • d. Wat doe ik als het papier van de ticket - en labelprinter niet goed afsnijden ?

    Kijk of de papierrol er juist is ingeplaatst. Indien niet zo, pas de papierrol aan.

  • e. Hoe vervang ik een papierrol ?

    Om een papierrol te vervangen van de neroprinters kan je volgende procedure toepassen.

  • f. Hoe is de printer verbonden ?

    Verbinding via wifi ?

    De printer is verbonden via wifi.


    Verbinding via Bluetooth ?

    Als de klant connectie probeert te maken met een printer via bluetooth kan het zijn dat er een code geprint wordt. Deze code mag je in de prullenmand gooien. 

  • g. Shared printing: Bij het tegelijkertijd printen van een QR code (keuze digitaal kasticket) is het niet duidelijk welke QR code voor welke klant bestemd is.

    Ga naar "Beheer Winkel > ATM-beheer" om het uit te betalen bedrag te verifiëren.



2. Bancontact


  • a. Wat doe ik bij algemene problemen ?

    Betreft het een probleem met bancontact door de overgang naar nero.

    Neem contact op met de SPOC van je regio:



    Betreft het een ander probleem na de overgang naar nero, contacteer dan Worldline - Atos tussen 8:00en 20:00 uur op het nummer 02 727 86 63 (taalkeuze - optie 1 " technische bijstand").

  • b. Wat is de functie van de knop "Opnieuw proberen" na een betaling met een bankkaart ?

    Deze knop heeft je de mogelijkheid om een betaling met bancontact, die succesvol was, en door een technisch probleem niet werd verdergegaan naar het sherm: "kasticket voor de klant" dit toch te doen.


  • c. Hoelang heb ik om een bancontact transactie af te ronden ?

    De betaling moet binnen de 90 seconden plaats vinden.

    Als de klant betaalt helemaal op het einde van deze periode (bv. na 85 sec), dan kan het zijn dat dit nog niet bevestigd is aan Nero binnen die 90 sec. Een boodschap wordt getoond “Betaling nog niet bevestigd” met 2 opties “Opnieuw proberen” en “Terug naar winkelmandje”.

    Indien de klant wel effectief betaald heeft, dan moet je klikken op “Opnieuw proberen”. Nero gaat dan niet opnieuw voor een betaling vragen, maar gewoon succesvol afsluiten.

    Indien de klant niet betaald heeft klik je op "“Terug naar winkelmandje”.


  • d. Wat doe ik als de tablet blokkeert na betaling met bancontact ?

    Je moet de tablet opnieuw opstarten.



3. MFD - Printer (kantoor printer)


  • a. Hoe is de printer verbonden ?

    De printer is verbonden via wifi.



  • b. Kan ik documenten afdrukken via de tablet ?

    Ja, enkel de voorziene documenten in nero (Andere > Klantenhulp > Documenten afprinten)  kunnen  afgeprint  worden via de "MFD - printer" als deze is ingesteld.

    De instelling kan gebeuren via "instellingen" van de nero app.


    Opmerking De overige documenten kunnen voorlopig nog niet  geprint worden.


  • c. Wat doe ik als de "MFD - printer" geen documenten afprint voor EBE ?

    De "MFD - printer" moet opnieuw verbonden worden via: "Printer Mgmt" in BNPPF citrix.

  • d. Hoe moet ik inktpatronen bestellen ?

    Er moet geen bestelling geplaatst worden. Vanaf dat de toner op 25% staat wordt er automatisch een nieuwe opgestuurd.

    Indien er geen levering is ontvangen kan je steeds een ticket aanmaken via IT4me.

  • e. Kan ik nog stickers afprinten voor de pakjes D+1 ?

    Neen, dit is niet meer mogelijk. De stickers kunnen enkel nog de dag zelf afgeprint worden.


4. eID Reader



5. Kassa


  • a. Wat doe ik als de kassa niet automatisch opent ?

    Gelieve de volgende procedure toe te passen als je kassa niet opent.


6. Monitor - Toetsenbord


  • a. Kan het punt op het klavier gebruikt worden als komma ?

    Het punt kan niet gebruikt worden als komma.

    Het komma-teken aan de azerty-zijde van het klavier dient gebruikt te worden. 

    Dit wordt in de toekomst geoptimaliseerd. 


  • b. Kan ik de instellingen van de arm van de tablet aanpassen ?

    Het kantoor heeft een sleutel ontvangen bij installatie om de arm aan te passen naar de behoeften van de medewerker.

    Indien je  het probleem of de aanpassing niet kan oplossen, maak een ticket aan bij je Local FM Team.




  • c. Wat doe ik als mijn monitor zwart is ?

    1. Beweeg met je muis, het kan zijn dat de monitor in slaap gevallen is.
    2. Indien de monitor niet in slaap gevallen is, kijk de bekabeling na van de "switch".
    3. Als de twee voorgaande oplossingen niet helpen, maak een ticket aan bij het IT4me portaal.
  • d. Hoe schakel ik over naar het "EBE scherm" ?

    Op het externe toetsenbord, druk je 2 maal op ‘Scroll Lock’ en daarna op ‘F2’

    Voor meer info raadpleeg deze onepager.


Share by: