Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen over de tablet. Als je het antwoord niet kan vinden, neem dan contact met ons op.
Linksboven van de startpagina.
Controleer of de tablet wordt opgeladen.
Indien deze niet oplaad:
ALS DE TABLET HELEMAAL LEEG IS, MAAKT U DE TABLET LOS VAN DE "ARM" EN LAADT U DE TABLET OP TOT DEZE VOLDOENDE VERMOGEN HEEFT (+/- 10 MINS). BEVESTIG NU DE TABLET WEER OP DE STANDAARD.
De tablet wordt gebruiksklaar geleverd en dient enkel nog geconnecteerd te worden met de aanwezige printers:
Nero tablet reinigen:
Bestellen via OIP
Stylus:
Stylussen kunnen bijbesteld worden in OIP onder het nummer: 25%28426 (stylus voor de nero tablet).
De bestanden kunnen steeds geraadpleegd worden via office 365 > One drive.
Een bestand wijzigen is enkel mogelijk via de kantoorlaptop, indien rechten.
Neen, op dit ogenblik is dit nog niet mogelijk. ICT werkt aan een oplossing om dit in de toekomst wel mogelijk te maken. Het formulier moet op dit moment nog steeds via de kantoorlaptop ingevuld worden.
Raadpleeg het artikel op Retail 4Me.
Dit is het gevolg van een update van "Google Chrome" . ICT zal dit probleem zo snel mogelijk oplossen.
Indien dit probleem zich voordoet, gelieve een ticket aan te maken bij ICT.
Deze mag gedownload worden.
Deactiveer Wifi; het toestel verbindt automatisch met 4G:
Reactiveer wifi:
Indien het probleem van blijvende duur is, contacteer dan uw internet provider.
Indien u gebruik maakt van het wifinetwerk van bpost:
Dit kan een lokale storing zijn – indien het probleem aanhoudt, contacteer dan de ICT Service Desk op het nummer: +32 (0)2 207.55.21
Waarom moet ik soms een pincode ingeven?
Wanneer een Nero toestel meer dan 30 minuten inactief is, zal er uit veiligheidsoverwegingen je pincode gevraagd worden.
Na het inloggen vraagt de tablet om een pincode in te stellen?
Voortaan dien je dagelijks een nieuwe "pincode" in te stellen. Deze pincode blijft geldig tot je uitlogt.
Verlaat je het loket voor bv een toiletbezoek, klik op de aan- / uitknop zodat het scherm zwart wordt.
Deblokeer het scherm bij hervatting door op de tablet naar rechts te swipen en je pincode opnieuw in te geven.
Ga je in middagpauze, log dan volledig uit en kies bij de herstart een nieuwe pincode.
OPGELET ! Op het einde van de dag moet je je verplicht uitloggen uit de tablet!! De tablet mag NIET uitgeschakeld worden.
Vergeten, foutieve of geblokkeerde pincode.
Neem contact op met de ICT service Desk (02 207 55 21) of dien een nero incident in op IT4Me.
De kantoorhouder ontvangt steeds het initiële paswoord, deze zal door de nieuwe medewerker(ster)/student(e) bij aanvang van het contract gewijzigd moeten worden via de:
We adviseren om de procedure te gebruiken via de "smartphone".
Wanneer een paswoord vervallen is, zal je niet meer kunnen inloggen op de tablet. Echter verschijnt er geen bericht op de tablet.
Je zal je paswoord zelf moeten wijzigen via de:
We adviseren om de procedure te gebruiken via de "smartphone".
Gelieve een 5 minuten te wachten en niet te switchen tussen WIFI en 4G.
Indien er gevraagd wordt naar de "GroepsID" moet het volgende ingevuld worden: " POSHAREDSTAGING".
Uitloggen.
Voor een korte periode (toiletbezoek):
Er zijn twee mogelijkheden:
Voor een langere periode (middagpauze):
Gelieve de procedure beschreven op pagina 5 in de gebruikshandleiding: "Snel aan de slag met nero" op de pagina: "nero training" te gebruiken.
Op het einde van de dag:
Gelieve de procedure beschreven op pagina 5 in de gebruikshandleiding: "Snel aan de slag met nero" op de pagina: "nero training" te gebruiken.
Wanneer je uitlogt, verschijnt er een spuitbus. Echter is het niet nodig om de tablet fysiek schoon te maken. De spuitbus duidt er enkel op dat de dagelijkse gegevens gewist worden voor deze tablet.
Als de tablet niet uitgezet wordt op het einde van de dag, dan is er een PIN code nodig om de tablet terug aan te zetten de volgende morgen
Opmerking Als je uitlogd, kijk goed na of er geen klantencontacten blijven openstaan. Sluit deze steeds vooraleer je uitlogd.
Inloggen
Druk kort op de aan-uitknop links bovenaan de tablet.
Swipe omhoog om de tablet te ontgrendelen. De tablet zal je vragen om de door jou ingestelde pincode in te geven.
Er zijn twee mogelijkheden om je tablet opnieuw op te starten:
Dit gebeurt bij het 3 x foutief ingeven van het paswoord. Wegens security redenen wordt het account pas na 35 mins gedeblokkeerd. Contacteer indien nodig de ICT Service Desk (02 207 55 21).
De tablets moeten altijd online blijven.
Zorg ervoor dat deze dus steeds aangeschakeld zijn bij het verlaten van het kantoor.
De tablet kan niet meer uitgeschakleld worden ?
Er zijn twee mogelijk oplossingen:
Het niet kunnen inloggen is het gevolg van het niet juist afsluiten van de vorige gebruiker.
Contacteer de ICT Service Desk (02/0207 55 21).
De tablet logt automatisch uit na 10 uur.
Voorbeeld: inloggen om 9:00 en uitloggen automatisch om 19:00.
Als je na één poging niet kan inloggen op je tablet, log dan in op de kantoor laptop of smartphone.
De mogelijkheid bestaat dat tijdens je afwezigheid je paswoord vervallen is.
Copyright bpost