Tablet


Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen over de tablet. Als je het antwoord niet kan vinden, neem dan contact met ons op.


1. Algemeen


  • a. Waar vind ik het serienummer ?

    Linksboven van de startpagina. 





  • b. Wat doe ik als de tablet niet meer oplaad ?

    Controleer of de tablet wordt opgeladen.

    Indien deze niet oplaad:

    • kijk als de "oplaadkabel" in het stopcontact zit
    • kijk de aansluiting na tussen tablet en oplaadkabel. Als deze niet goed verbonden is kan je steeds met een schroevendraaier  het "beschermstuk" losmaken en de "oplaadkabel" opnieuw bevestigen aan de tablet.

    ALS DE TABLET HELEMAAL LEEG IS, MAAKT U DE TABLET LOS VAN DE  "ARM" EN LAADT U DE TABLET OP TOT DEZE VOLDOENDE VERMOGEN HEEFT (+/- 10 MINS). BEVESTIG NU DE TABLET WEER OP DE STANDAARD. 

  • c. Wat doe ik als mijn tablet verloren of gestolen is ?

    1. Doe aangifte bij de politie
    2. Dien een incident in via het IT4Me-portaal , kies voor "nero incident" en voeg het proces verbaal toe.
  • d. Moet ik iets doen als ik een nieuwe tablet ontvang ?

    De tablet wordt gebruiksklaar geleverd en dient enkel nog geconnecteerd te worden met de aanwezige printers:

    1. Ga naar instellingen.
    2. Klik op “Configuratie van de randapparatuur".
    3. Verbind de printers overeenkomstig de poorten.
  • e. Hoe bestel ik materiaal voor mijn tablet ?

    Nero tablet  reinigen:

    Bestellen via OIP

    • reinigingskit: 1516422 ( inhoud : 5 multifuntionele doekjes, 10 beeldschermreinigingsdoekjes, 10 niet-pluizende doekjes en 1 toetsenbordreinigingsdoekje)
    • microvezel reinigingsdoekje: 1514028
    • Vochtige reinigingsdoekjes beeldscherm 100 stuks: 1514084

    Stylus:

    Stylussen kunnen bijbesteld worden in OIP onder het nummer: 25%28426 (stylus voor de nero tablet).














  • f. Wat moet ik doen als de "nero app" niet (meer) op de tablet staat ?

  • g. Kan ik mijn bestanden raadplegen op de tablet ?

    De bestanden kunnen steeds geraadpleegd worden via office 365 > One drive.

    Een bestand wijzigen is enkel mogelijk via de kantoorlaptop, indien rechten. 

  • h. Kan ik mijn vervoerskosten via de tablet invullen ?

    Neen, op dit ogenblik is dit nog niet mogelijk. ICT werkt aan een oplossing om dit in de toekomst wel mogelijk te maken. Het formulier moet op dit moment nog steeds via de kantoorlaptop ingevuld worden.

  • i. Hoe kan ik mijn opgeslagen documenten recupereren met het verdwijnen van de "Thin client" ?

    Raadpleeg het artikel op Retail 4Me.

  • j. Hoe komt het dat ik "Google Chrome" moet installeren bij het consulteren van "Retail4me" ?

    Dit is het gevolg van  een update van "Google Chrome" . ICT zal dit probleem zo snel mogelijk oplossen.

    Indien dit probleem zich voordoet, gelieve een ticket aan te maken bij ICT.


2. Instellingen



3. Paswoord - Pincode


  • a. Wat doe ik als ik probleem heb met de pincode ?

    Waarom moet ik soms een pincode ingeven?

    Wanneer een Nero toestel meer dan 30 minuten inactief is, zal er uit veiligheidsoverwegingen je pincode gevraagd worden. 


    Na het inloggen vraagt de tablet om een pincode in te stellen?

     Voortaan dien je dagelijks een nieuwe "pincode" in te stellen. Deze pincode blijft geldig tot je uitlogt.


    Verlaat je het loket voor bv een toiletbezoek, klik  op de aan- / uitknop zodat het scherm zwart wordt. 

    Deblokeer het scherm bij hervatting door op de tablet  naar rechts te swipen en je pincode opnieuw in te geven.


    Ga je in middagpauze, log dan volledig uit en kies bij de herstart een nieuwe pincode.


    OPGELET ! Op het einde van de dag moet je je verplicht uitloggen uit de tablet!! De tablet mag NIET uitgeschakeld worden. 


    Vergeten, foutieve of geblokkeerde pincode.

    Neem contact op met de ICT service Desk (02 207 55 21) of dien een nero incident in op IT4Me. 


  • b. Hoe wijzig ik het "initiële paswoord" voor een nieuwe medewerker/jobstudent ?

    De kantoorhouder ontvangt steeds het initiële paswoord, deze zal door de nieuwe medewerker(ster)/student(e)  bij aanvang van het contract gewijzigd moeten worden via de:

    We adviseren om de procedure te gebruiken via de "smartphone".

  • c. Hoe wijzig ik een vervallen paswoord ?

    Wanneer een paswoord vervallen is, zal je niet meer kunnen inloggen op de tablet.  Echter  verschijnt er geen bericht op de tablet.

    Je zal je paswoord zelf moeten wijzigen via de: 


    We adviseren om de procedure te gebruiken via de "smartphone".

  • d. Wat moet ik doen als mijn paswoord en/of gebruikersnaam niet herkend worden ?

    Gelieve een 5 minuten te wachten en niet te switchen tussen WIFI en 4G.

  • e. Wat moet ik doen als het inlogscherm: "GroepsID" vermeld ?

    Indien er gevraagd wordt naar de "GroepsID" moet het volgende ingevuld worden: " POSHAREDSTAGING".


4. In- en uitloggen


  • a. Hoe moet ik in- en uitloggen ?

    Uitloggen.

    Voor een korte periode (toiletbezoek):

    Er zijn twee mogelijkheden:

    1. Klik op de uiterst linkse knop bovenaan de tablet.
    2. Klik  op de uiterst linkse knop bovenaan de tablet tezamen met de knop voor het geluid.

    Voor een langere periode (middagpauze):

    Gelieve de procedure beschreven op pagina 5 in de gebruikshandleiding: "Snel aan de slag met nero" op de pagina: "nero training" te gebruiken.


    Op het einde van de dag:

    Gelieve de procedure beschreven op pagina 5 in de gebruikshandleiding:  "Snel aan de slag met nero" op de pagina: "nero training" te gebruiken.

    Wanneer je uitlogt, verschijnt er een spuitbus. Echter is het niet nodig om de tablet fysiek schoon te maken. De spuitbus duidt er enkel op dat de dagelijkse gegevens gewist worden voor deze tablet.


    Als de tablet niet uitgezet wordt op het einde van de dag, dan is er een PIN code nodig om de tablet terug aan te zetten de volgende morgen


    Opmerking Als je uitlogd, kijk goed na of er geen klantencontacten blijven openstaan. Sluit deze steeds vooraleer je uitlogd.


    Inloggen

    Druk kort op de aan-uitknop links bovenaan de tablet. 

    Swipe omhoog om de tablet te ontgrendelen. De tablet zal je vragen om de door jou ingestelde pincode in te geven. 

  • b. Hoe start ik opnieuw op ?

    Er zijn twee mogelijkheden om je tablet opnieuw op te starten:

    1. Druk 2 seconden op de linkse knop boven op de tablet
    2. Druk samen op de linkse knop en de knop ernaast (geluidsknop) boven op de tablet gedurende 2 seconden.
  • c. Wat doe ik als mijn account geblokkeerd is ?

    Dit gebeurt bij het 3 x foutief ingeven van het paswoord. Wegens security redenen wordt het account pas na 35 mins gedeblokkeerd. Contacteer indien nodig de ICT Service Desk (02 207 55 21).

  • d. Hoe schakel ik de tablet uit ?

    De tablets moeten altijd online blijven.

    Zorg ervoor dat deze dus steeds aangeschakeld zijn bij het verlaten van het kantoor.


    De tablet kan niet meer uitgeschakleld worden ?

    Er zijn twee mogelijk oplossingen:

    • Dien een incident in via het nero ASK IT-portaal
    • Bel de IT Service Desk: +32 (0)2 207.55.21

  • e. Wat te doen als ik niet kan inloggen ?

    Het niet kunnen inloggen is het gevolg van het niet juist afsluiten van de vorige gebruiker.

    Contacteer de ICT Service Desk (02/0207 55 21).

  • f. Wat doe ik als mijn sessie verlopen is ?

    • Druk op de "esc" van het klavier.
    • Druk op de rechtse knop onderaan de tablet.
    • Als de twee voorgaande oplossingen niet werken, herstart de tablet.
  • g. Hoelang kan ik ingelogd blijven op de tablet ?

    De tablet logt automatisch uit na 10 uur. 

    Voorbeeld: inloggen om 9:00 en uitloggen automatisch om 19:00.

  • h. Wat doe ik als met mijn "gekende" gegevens niet kan inloggen ?

    Als je  na één poging niet kan inloggen op je tablet, log dan in op de kantoor laptop of smartphone.

    De mogelijkheid bestaat dat tijdens je afwezigheid je paswoord  vervallen is.

Share by: