Smartphone


Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen over de smartphone. Als je het antwoord niet kunt vinden, neem dan contact met ons op.


1. Algemeen


  • a. Wat moet ik doen wanneer er bij het nemen van een foto een timer verschijnt?

    Deactiveer de functie:


    1. Open de Scan & Go app.

    2. Druk op de camera

    3. Druk bovenaan op het middelste icoon (Off).

    4. Druk op Off.

  • b. Waar vind ik meer informatie mbt het gebruik van de nieuwe applicatie Scan & Go?

    Deze vind je hier terug. 

  • c. Wat doe ik als het beschermglas gebarsten is ?

    Maak een incident aan bij  IT4Me.

  • d. Wat doe ik als de smartphone niet meer oplaad ?

    Controleer of de smartphone voldoende opgeladen is.

    Sluit de smartphone door middel van de oplader aan op de stroomvoorziening - het % van de batterij moet verschijnen en de batterij zou moeten opladen.


    Als het % niet wordt weergegeven, controleer dan of de stroomkabel niet beschadigd is 

    Indien de stroomkabel beschadigd is:

    • Maak een incident aan  via het nero IT4me-portaal
    • Bel de IT Service Desk: +32 (0)2 207.55.21
  • e. Wat doe ik als mijn smartphone gestolen of verloren is ?

    1. Doe aangifte bij de politie
    2. Dien een incident in via het nero IT4me -portaal & voeg het proces verbaal toe
  • f. Kan ik zendingen tegen terugbetaling uitreiken ?

    Neen, dit is enkel mogelijk via de tablet.

  • g. Waarom moeten alle gegevens nog ingevuld worden bij de aanname van een internationale zending ?

    Als deze zending nog niet is voorbereid of als de klant te snel naar het kantoor komt na registratie, zal de smartphone een "check-in" starten.

  • h. Hoe bestel ik een sticker voor mijn smartphone ?

    Een sticker kan steeds besteld worden via OIP met het nummer:  "25%28170".

    Gelieve deze achteraan de smartphone te bevestigen.

  • i. Wat doe ik als mijn geleverde beschermhoesje niet passen op mijn smartphone ?

    De beschermhoesje die je moet bestellen zijn deze voor een "A52" Smartphone. 

    Deze kan je bestellen via ICT via een "Niet standaard aanvraag".

  • j. Hoe kan ik vermijden dat de smartphone een lege batterij heeft ?

    Door het constant gebruik van de "Scan & Go" app, kan het zijn dat de batterij van de smartphone sneller leeg is. 

    Laad deze op tijdens de middagpauze.


    Enkele tips om het batterij verbruik te verminderen:

    • Zorg dat je de dag steeds start met een volle batterij! 

    • Zet de smartphone in slaapstand als het wat rustiger is in het kantoor.

    • Laad de smartphone gedurende de dag op aan het loket met de destijds geleverde oplader.

            -  Zorg er wel voor dat de smartphone op
                het einde van de dag enkel en alleen
                wordt  opgeladen via de Multi-dock. 

             - Het is niet toegelaten om ‘s nachts de
                smartphone met een individuele lader
                op te laden aan het loket.


    Heb je geen Multi-dock, bestel deze dan via deze link: Contacteer IT - IT4me (service-now.com)



2. Instellingen


  • a. Wat doe ik als wifi niet beschikbaar is ?

    Indien er geen Wifi beschikbaar is.


    1. Kijk of 4G werkt.
    2. De 4G verbinding werkt niet – SIM defect: 
    • Dit kan een lokale storing zijn.
    • Dien een incident in via het nero IT4me-portaal.
    • Bel de IT Service Desk: +32 (0)2 207.55.21.






3. Paswoord - Pincode


  • a. Wat doe ik als ik een probleem heb met mijn pincode ?

    De pincode van de smartphone is steeds 6376 (nero).


    Probleem met de pincode:

    Als je niet kan inloggen wegens een geblokkeerde pincode, gelieve niet blijven te proberen maar contacteer de ICT Service Desk (02/2075521) na 3 pogingen.


    Het blijven proberen kan leiden tot een blokkering voor meerdere uren.

  • b. Hoe wijzig ik het "initiële paswoord" van een nieuwe medewerker ?

    De kantoorhouder ontvangt steeds het initiële paswoord, deze zal door de nieuwe medewerker  bij aanvang van het contract gewijzigd moeten worden.


    Hier de procedure om het paswoord te wijzigen.


4. In- en uitloggen


  • a. Wat doe ik als mijn sessie verlopen is ?

    • Druk op de "esc" van het klavier.
    • Druk op de rechtse knop onderaan de tablet.
    • Als de twee voorgaande oplossingen niet werken, herstart de tablet.
  • b. Wat doe ik als het "startscherm" van de smartphone verschijnt en niet de nero app ?

    1. Klik op het icoon "Launcher" op de startpagina en de bpost startpagina zal terug verschijnen.
    2. Krijg je een pop-up met de vraag "Een keer" of "Altijd", kies dan voor "Altijd".
    3. Indien het probleem aanhoudt of het launcher icoon onvindbaar is, contacteer dan de ICT Service Desk (02 207 55 21).
Share by: