Notificaties


Op deze pagina vind je een overzicht van de verstuurde notificatie voor het terein.


 Datum

  Item nero

Inhoud

09/04/2025

versturen van een pakket

Collega’s,

Het is terug mogelijk om het e-mail adres in te vullen. 
Met dank aan ICT voor de snelle oplossing.  

09/04/2025

versturen van een pakket

Collega’s,

Tot nader order zal het e-mail adres niet beschikbaar zijn bij het invullen van de gegevens van afzender en geadresseerde bij het versturen van een pakket.

04/04/2025

nero Admin Tool - Opgelost

De nero admin tool is terug beschikbaar.

nero admin tool

Onze excuses voor het ongemak.

04/04/2025

nero Admin Tool

Momenteel is de nero Admin Tool niet beschikbaar.

ICT zet alles in het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

We houden jullie verder op de hoogte.

02/04/2025

FAQ - Total Quality Management

Gisteren zijn we gestart met het Total Quality Management (TQM) voor pakjes. Vragen die vaak gesteld worden, worden beantwoord via de FAQ op Oasis:
https://bpost.sharepoint.com/sites/Intranet_PR/SitePages/Vragen-en-antwoorden-over-Total-Quality-Management.aspx


Bijkomende vragen kan je stellen via deze webform:
https://forms.office.com/e/me7bZbdMRW

Op basis van jullie feedback vullen we de FAQ verder aan.


Alvast bedankt en veel succes verder.

31/03/2025

nero release - Total Quality Management

Vanaf morgen 01/04 is Total Quality Management actief in nero.

Meer informatie is te vinden in de Retail Briefing en de nero-releasenota.

✅ Zorg ervoor dat alle tablets actief staan, zodat de update kan plaatsvinden.

Veel succes!

28/03/2025

Rouwbrieven - Staking maandag 31/03

Gelieve klanten te waarschuwen dat rouwbrieven afgegeven van 28/03 tot en met 31/03 vertraging kunnen ondervinden omwille van de staking.

In principe geldt dat voor alle post maar gezien de gevoeligheid van het type zending, vragen we jullie hier extra aandacht op te vestigen.

Alvast bedankt.

17/03/2025

Opgelost: nero geen verbinding met de bank

Het probleem is inmiddels opgelost.

Onze excuses voor het ongemak. 

Bedankt voor jullie medewerking

17/03/2025

Momenteel ondervindt nero hinder van een connectieprobleem met BNPPF.

Gelieve in tussentijd over te schakelen op de offline procedure (3): https://bpost.sharepoint.com/sites/Intranet_PR/SitePages/Offline_situation3.aspx

ICT zet alles in het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

17/03/2025

nero release 7.48

Vanaf vandaag is er een nieuwe versie van nero beschikbaar.

Ontdek alle nieuwigheden in de releasenota.

Zorg ervoor dat alle tablets actief staan zodat de update kan plaatsvinden.

Veel succes! 

17/03/2025

DIV - Dubbel afgedrukte kentekenbewijzen dd 12/03

Indien jullie 2 kentekenbewijzen hebben ontvangen met dezelfde barcode en voorzien van een cash on delivery (COD) van 26 euro:

1. Overhandig één en slechts één certificaat aan de klant voor een terugbetaling van € 26.

2. Verzend het dubbele exemplaar terug naar SPEOS.

BEDANKT VOOR DE SAMENWERKING

12/03/2025

DIV - Dubbel afgedrukte kentekenbewijzen dd 12/03

Indien jullie 2 kentekenbewijzen hebben ontvangen met dezelfde barcode en voorzien van een cash on delivery (COD) van 26 euro:

1. Overhandig één en slechts één certificaat aan de klant voor een terugbetaling van € 26.

2. Verzend het dubbele exemplaar terug naar SPEOS.

BEDANKT VOOR DE SAMENWERKING

10/03/2025

DIV - Schrappingsattesten

Het ICT team van ELP werkt aan een oplossing voor het probleem waarbij de klant een email zonder bijgevoegd attest van schrapping ontvangt na het schrappen van een plaat. Release is voorzien op woensdag 11/03.

04/03/2025

BNPPF – Update wettelijke documenten

BNPPF heeft de tarievenlijst voor particulieren aangepast.
Gelieve via het
Affichageplan het nieuwe document af te printen en in de correcte display te plaatsen na verwijdering van de verouderde versie.

Bedankt voor jullie medewerking!

21/02/2025

nero release 7.47

Sinds vandaag is er een nieuwe versie van nero beschikbaar.

Wat zijn de nieuwigheden?

  • DIV: Digitaal versturen van het afgiftebewijs voor schrapping van een nummerplaat
  • Pop-up einde transactie.

Alle informatie vinden jullie terug op de nero website: https://www.neropostkantoor.be/technische-updates#R7_47

19/02/2025

BNPPF – Update wettelijke documenten

Vandaag (19/2) paste BNPPF de tarievenlijst voor particulieren aan.
Gelieve via het
Affichageplan het nieuwe document af te printen en in de correcte display te plaatsen na verwijdering van de verouderde versie.

Bedankt voor jullie medewerking!

18/02/2025

Problemen met het systeem van het hybride netwerk

We ondervinden momenteel problemen met het systeem van het hybride netwerk.
Hierdoor zijn bepaalde mail transacties geïmpacteerd in nero:

  • bij scan van retours aan het loket : melding “internal server error HN”.
  • bij scan barcode AZ : melding “internal server error”, “end point request” of time out 
  • DIV : bij scannen barcode : er wordt een rekeningnummer van de afzender gevraagd en medewerker dient zelf bedrag in te vullen

Gelieve in tussentijd deze affiche uit te hangen in het kantoor.

ICT zet alles in het werk om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen.

17/02/2025

RIA: ontvangen van geld

Wanneer je problemen ondervindt met het uitbetalen van een Ria transactie:

  • Herneem de transactie
  • Als dit niet lukt, neem dan contact op met de RIA Money Transfer-klantendienst op het nummer 02 274 09 30

ICT zet alles in het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen

12/02/2025

Rouwbrieven: Onleesbaar maken QR-code op zegels

De sorteercentrums vragen om vanaf nu tijdelijk de QR-code op priorpostzegels onleesbaar te maken bij de afgifte van rouwbrieven. 

De Franking Factory (VAS) print een bijkomende barcode op de brieven en dat zorgt voor verwarring en verkeerde scans in de sorteercentrums. Dat is niet gebleken uit de uitgebreide testen en pilootfase.

ICT werkt aan een oplossing om de sorteermachines te verbeteren. We zouden ongeveer één maand lang de QR-codes moeten onleesbaar maken. We houden jullie verder op de hoogte.

Het is enkel nodig om de QR-codes onleesbaar te maken bij verzending van Rouwbrieven in het scenario "Afgifte ZONDER zakje" (voor je het zakje sluit), waar we ingeven hoeveel brieven de klant heeft en hoeveel er eventueel voorgefrankeerd zijn.

Gebruik daarvoor een zwarte "permanent marker", geen blauwe en geen uitwisbare alcoholstift.

Voor de verzender en ontvanger van een rouwbrief is het minder aangenaam maar het zorgt ervoor dat er geen nodeloze vertraging optreedt.

Vind hier het artikel terug op Retail 4 Me.


Bedankt voor jullie medewerking!


03/02/2025

nero Release 7.46

Vanaf vandaag is er een nieuwe versie van nero beschikbaar.

Ontdek alle nieuwigheden in de releasenota.

Zorg ervoor dat alle tablets actief staan zodat de update kan plaatsvinden.

Veel succes!     

28/01/2025

Stortingen 679-klanten

Door een probleem in PRS kunnen de PRS-nummers van professionele klanten niet gebruikt worden om stortingen op eigen 679-rekeningen te doen.
Vooral de FOD's zijn daardoor geïmpacteerd. Het probleem zal morgen opgelost zijn.

28/01/2025

Samen smurfen voor een betere wereld - non-prior postzegels België

Indien je problemen ondervindt met het scannen van de barcode van “Samen smurfen voor een betere wereld - non-prior postzegels België” via de tablet:

  • Gebruik Scan & Go
  • of print deze barcode als en gebruik deze om de zegels te scannen.

23/01/2025

Promotie enveloppen

Ter voorbereiding van de optimalisatie van ons enveloppenaanbod en om de stock van bepaalde soorten omslagen te liquideren, loopt er momenteel een enveloppen-promotie in je postkantoor!

Heb je een TV-scherm in je kantoor? Dan wordt de promotie daar gecommuniceerd.
Geen scherm? Geen probleem!
Print
deze A4-poster in zwart-wit en hang hem op je commerciële module.

 

Dankjewel voor je medewerking!

23/01/2025

IT problemen (nero) opgelost

De IT problemen van gisteren zijn ondertussen opgelost.

Lees hier het artikel op Retail4Me.

Ondervind je toch nog hinder, gelieve een ICT incident te loggen en indien nodig de overeenkomstige offline situatie toe te passen:

 

https://bpost.sharepoint.com/sites/Intranet_PR/SitePages/offline.aspx.

  1. Wifi, 4G op de tablet/smartphone/EBE werken niet.
    Zie “
    Beheren van offline situatie 1”.
  2. Wifi en EBE werken niet, 4G op tablet en Smartphone werken wel..
    Zie “
    Beheren van offline situatie 2”.
  3. Wifi en nero werken op tablet en smartphone, EBE werkt niet, afhalen en storten op eigen rekening zijn niet mogelijk
    Zie “
    Beheren van offline situatie 3”.
  4. Wifi en EBE werken, nero werkt niet op tablet en smartphone.
    Zie “
    Beheren van offline situatie 4”.
  5. Wifi en nero werken, EBE werkt niet, afhalen en storten op eigen rekening zijn mogelijk..
    Zie “
    Beheren van offline situatie 5”.

 

Veel succes vandaag!

22/01/2025

Algemene IT problemen

We blijven hinder ondervinden met de verschillende applicaties waaronder nero, EBE, PST en WQ

Deze problemen variëren van kantoor tot kantoor.

 

Pas daarom de overeenkomstige offline situatie toe voor uw kantoor:

https://bpost.sharepoint.com/sites/Intranet_PR/SitePages/offline.aspx.

  1. Wifi, 4G op de tablet/smartphone/EBE werken niet.
    Zie “
    Beheren van offline situatie 1”.
  2. Wifi en EBE werken niet, 4G op tablet en Smartphone werken wel..
    Zie “
    Beheren van offline situatie 2”.
  3. Wifi en nero werken op tablet en smartphone, EBE werkt niet, afhalen en storten op eigen rekening zijn niet mogelijk
    Zie “
    Beheren van offline situatie 3”.
  4. Wifi en EBE werken, nero werkt niet op tablet en smartphone.
    Zie “
    Beheren van offline situatie 4”.
  5. Wifi en nero werken, EBE werkt niet, afhalen en storten op eigen rekening zijn mogelijk..
    Zie “
    Beheren van offline situatie 5”.

 

Ondervind je problemen met bancontact, gelieve tot nader tegenbericht enkel transacties in contanten (CASH) uit te voeren.

Wat toe doen indien een betaling meerdere keren van de klant zijn rekening werd gedebiteerd?

  1. Controleer de betaling. 
    Zorg ervoor dat het bedrag daadwerkelijk onterecht van de rekening van de klant werd gedebiteerd. Vraag de klant altijd om een bewijs van zijn rekeningoverzicht.
  2. Betaal de klant cash het bedrag terug.
  3. Affecteer het ontstane verschil via PostStation.
    Gebruik de volgende sellable:
  • 31 318: Transacties betalen met Elavon / Transactions payées via Elavon
  • Het is uiterst belangrijk om de volgende opmerking bij te plaatsen: nero nationaal issue 22/01 BC-MC + INC1216246


We houden jullie verder op de hoogte

22/01/2025

probleem nero opgelost

Het probleem is ondertussen opgelost.

Ondervind je toch nog problemen, herstart dan de tablet of smartphone.



Onze excuses voor het ongemak

22/01/2025

Nationaal probleem nero

Momenteel ondervinden we een nationaal probleem met nero.

ICT zet alles in het werk op het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Pas in tussentijd de offline situatie 4 toe: https://bpost.sharepoint.com/sites/Intranet_PR/SitePages/offline.aspx?web=1 :
4. Wifi en EBE werken, nero werkt niet op tablet en smartphone.
Zie “
Beheren van offline situatie 4”.


We houden jullie verder op de hoogte eens de situatie genormaliseerd is.

14/01/2025

Afdrukken schrappingsattesten DIV 

Wanneer je problemen ondervindt met het afdrukken van een DIV schrappingsattest, gelieve een ICT ticket aan te maken met vermelding van de betreffende nummerplaat.

De Service Desk zal vervolgens het schrappingsattest voor de klant toevoegen aan het incident.

De klant kan voor verdere informatie mbt de status van de nummerplaat terecht op: https://mobiforms.mobilit.fgov.be/link/myvehiclemyplate.


 ICT zet alles in het werk om het probleem op te lossen.

13/01/2025

Problemen met RIA

Momenteel ervaren sommige kantoren problemen met RIA Money Transfer.
Als je problemen ondervindt, contacteer de ICT service desk.

ICT is op de hoogte en zet alles in het werk op het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

13/01/2025

BNPPF – Update wettelijke documenten

Vandaag paste BNPPF de tarievenlijst voor particulieren aan.
Gelieve via het
Affichageplan het nieuwe document af te printen en in de correcte display te plaatsen na verwijdering van de verouderde versie.


Bedankt voor jullie medewerking!

09/01/2025

Tarieven 2025: update 09/01

De problemen met de tarieven 2025 van de volgende producten werden inmiddels opgelost:

  • PZL-10B1 VROLIJKE KERSTDIERTJES – 2024 
  • PZL-10E1 VROLIJKE KERSTDIERTJES – 2024 
  • Definitieve en tijdelijke doorzenddienst 
  • Massaal verzenden: Direct mail en pers 
  • Direct mail nationaal: Large Formaat +250g – 350g
  • Direct mail nationaal: Small Formaat +20g – 50g 
  • PGP-(VERKIEZINGEN) OEVERZWALUW 2019 
  • Postbus zonder sleutel. 

De onderstaande zegels zijn niet meer verkoopbaar via nero:

  • PGL-5E1 100 JAAR SURREALISME BELGIËQUE – 2024
  • PGL-5W1 DE OLYMPISCHE DROOM – 2024
  • PGL-5B1 Pleinen van Aarlen
  • PZL-10B1 EMILE CLAUS: MEESTER VAN HET LICHT - 2024.

03/01/2025

Tarieven 2025

Door een probleem in een onderliggende database worden in nero momenteel nog de tarieven van 2024 gehanteerd voor een beperkt aantal producten, namelijk:

  • PGP-(VERKIEZINGEN) OEVERZWALUW 2019
  • PZL-10B1 VROLIJKE KERSTDIERTJES – 2024
  • PZL-10E1 VROLIJKE KERSTDIERTJES – 2024
  • Definitieve en tijdelijke doorzenddienst
  • Postbus zonder sleutel
  • Massaal verzenden: Direct mail en pers.

De verkoop van bovenstaande producten kan worden voortgezet.

Uitzondering

Voor de volgende producten:

  • Direct mail nationaal: Large Formaat +250g – 350g
  • Direct mail nationaal: Small Formaat +20g – 50g.

Gelieve klanten door te verwijzen naar het dichtstbijzijnde Mass Post Center wanneer zij deze producten wensen te versturen.


Belangrijk

De onderstaande postzegels zijn nog beschikbaar in nero maar mogen niet meer verkocht worden:

  • PGL-5E1 100 JAAR SURREALISME BELGIËQUE – 2024
  • PGL-5W1 DE OLYMPISCHE DROOM – 2024
  • PGL-5B1 Pleinen van Aarlen
  • PZL-10B1 EMILE CLAUS: MEESTER VAN HET LICHT - 2024.

We zetten alles in het werk om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen.


Bedankt voor uw begrip en medewerking.

02/01/2025

BNPPF – Update wettelijke documenten

Op 2 januari paste BNPPF enkele te afficheren documenten aan.
Gelieve via het Affichageplan de nieuwe documenten af te printen en in de correcte display te plaatsen na verwijdering van de verouderde versies.

1.   Tarievenlijst voor particulieren

2.   Informatiedocument betreffende de vergoeding: Easy Go Pack

3.   Informatiedocument betreffende de vergoeding: Easy Guide Pack

8.   Informatiedocument betreffende de vergoeding – Universele bankdienst

9.   Informatiedocument betreffende de vergoeding – Basisbankdienst


Bedankt voor jullie medewerking en beste wensen voor het nieuwe jaar!

02/01/2025

Foutieve prijs kerstzegel nationaal en internationaal

De prijs van de kerstzegel nationaal & internationaal in nero is nog de prijs van 2024.

ICT zet alles in het werk om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

De verkoop kan in tussentijd verder gezet worden.

30/12/2024

Problemen met Bancontact: terugbetalen van klanten

We merken opnieuw problemen met betalingen via bancontact. Momenteel hebben we geen zicht of alle kantoren zijn geïmpacteerd.


Ondervind je problemen, gelieve tot nader tegenbericht enkel transacties in contanten (CASH) uit te voeren.


Wat toe doen indien een betaling meerdere keren van de klant zijn rekening werd gedebiteerd?


  1. Controleer de betaling. 
    Zorg ervoor dat het bedrag daadwerkelijk onterecht van de rekening van de klant werd gedebiteerd. Vraag de klant altijd om een bewijs van zijn rekeningoverzicht.
  2. Betaal de klant cash het bedrag terug.
  3. Als het ontstane verschil groter is dan 15 EUR, affecteer het via PostStation (*).
    Gebruik de volgende sellable:
  • 31 318: Transacties betalen met Elavon / Transactions payées via Elavon
  • Het is uiterst belangrijk om de volgende opmerking bij te plaatsen:

        Bug 30/12 BC-MC + INC1187803


(*) Betreft het een te verwachten verschil kleiner dan 15 EUR, voer dan vóór kas 1 en de betrokken nero kas geteld worden een verbetering uit.

Een te verwachten kastekort zoals hier wordt verbeterd via “Aanzuiveren kasoverschot” (F8-4.8.3.) voordat je tot de affectatie overgaat.

Opgelet  Kassa 1 moet daarna bevoorraad worden met het exacte bedrag voor cash uitbetaling (de klant tekent voor ontvangst) via een transfer door de betrokken nero kas (F8-4.1.).

 

Klik hier voor de procedure op OASIS.


Dank voor het nauwkeurig opvolgen van deze procedure!

30/12/2024

Problemen met Bancontact: terugbetalen van klanten

We merken opnieuw problemen met betalingen via bancontact. Momenteel hebben we geen zicht of alle kantoren zijn geïmpacteerd.


Ondervind je problemen, gelieve tot nader tegenbericht enkel transacties in contanten (CASH) uit te voeren.


Wat toe doen indien een betaling meerdere keren van de klant zijn rekening werd gedebiteerd?


  1. Controleer de betaling. 
    Zorg ervoor dat het bedrag daadwerkelijk onterecht van de rekening van de klant werd gedebiteerd. Vraag de klant altijd om een bewijs van zijn rekeningoverzicht.
  2. Betaal de klant cash het bedrag terug.
  3. Affecteer het ontstane verschil via PostStation
    Gebruik de volgende sellable:
  • 31 318: Transacties betalen met Elavon / Transactions payées via Elavon
  • Het is uiterst belangrijk om de volgende opmerking bij te plaatsen:

        Bug 30/12 BC-MC + INC1187803


Betreft het een verschil kleiner dan 15 euro, voer dan eerst een verbetering uit alvorens het verschil te affecteren.

Opgelet Indien mogelijk dient kassa 1 eerst bevoorraad te worden met het bedrag via een transfer via een nero kassa.

Klik hier voor de procedure op OASIS.


Dank voor het nauwkeurig opvolgen van deze procedure!

27/12/2024

Vetraging in dataverwerking: impact op stockweergave

We ondervinden vertraging in de verwerking van verkoopdata voor bepaalde producten. Dit heeft als gevolg dat de stock mogelijk niet correct worden weergegeven in de PST-rapporting.

Bij het opmaken van de inventaris kan dit eventueel leiden tot onverklaarbare stockverschillen.

Indien je hiermee geconfronteerd wordt:

  • Doe een hertelling
  • Voer een stockcorrectie uit met als reden “Teruggevonden verschil inventaris”
  • Voeg als opmerking toe: SYNC ISSUE NERO PST.


Bedankt voor jullie medewerking.

27/12/2024

Problemen met Bancontact opgelost

We merken opnieuw problemen met betalingen via bancontact. Momenteel hebben we geen zicht of alle kantoren zijn geïmpacteerd.


Ondervind je problemen, gelieve tot nader tegenbericht enkel transacties in contanten (CASH) uit te voeren.


Wat toe doen indien een betaling meerdere keren van de klant zijn rekening werd gedebiteerd?


  1. Controleer de betaling. 
    Zorg ervoor dat het bedrag daadwerkelijk onterecht van de rekening van de klant werd gedebiteerd. Vraag de klant altijd om een bewijs van zijn rekeningoverzicht.
  2. Betaal de klant cash het bedrag terug.
  3. Affecteer het ontstane verschil via PostStation .
    Gebruik de volgende sellable:
  • 31 318: Transacties betalen met Elavon / Transactions payées via Elavon
  • Het is uiterst belangrijk om de volgende opmerking bij te plaatsen:

        Bug 27/12 BC-MC + INC1185350.


Dank voor het nauwkeurig opvolgen van deze procedure!

27/12/2024

Problemen met Bancontact: terugbetalen van klanten

We merken opnieuw problemen met betalingen via bancontact. Momenteel hebben we geen zicht of alle kantoren zijn geïmpacteerd.


Ondervind je problemen, gelieve tot nader tegenbericht enkel transacties in contanten (CASH) uit te voeren.


Wat toe doen indien een betaling meerdere keren van de klant zijn rekening werd gedebiteerd?


  1. Controleer de betaling. 
    Zorg ervoor dat het bedrag daadwerkelijk onterecht van de rekening van de klant werd gedebiteerd. Vraag de klant altijd om een bewijs van zijn rekeningoverzicht.
  2. Betaal de klant cash het bedrag terug.
  3. Affecteer het ontstane verschil via PostStation .
    Gebruik de volgende sellable:
  • 31 318: Transacties betalen met Elavon / Transactions payées via Elavon
  • Het is uiterst belangrijk om de volgende opmerking bij te plaatsen:

        Bug 27/12 BC-MC + INC1185350.


Dank voor het nauwkeurig opvolgen van deze procedure!

24/12/2024

Problemen met Bancontact: terugbetalen van klanten

De problemen met Bancontact zijn opgelost. Volg onderstaande stappen om klanten correct terug te betalen:

  1. Controleer de betaling. 
    Zorg ervoor dat het bedrag daadwerkelijk onterecht van de rekening van de klant werd gedebiteerd. 
    Vraag de klant altijd om een bewijs van zijn rekeningoverzicht.
  2. Meld een incident via IT4Me.
  3. Betaal de klant cash het bedrag terug.
  4. Affecteer het ontstane verschil via PostStation.
    Gebruik de volgende sellable:
  • 31 318: Transacties betalen met Elavon / Transactions payées via Elavon
  • Het is uiterst belangrijk om er de volgende opmerking bij te plaatsen:
    Bug 23/12 BC-MC + het ICT-incidentnummer


.Dank voor het nauwkeurig opvolgen van deze procedure!

19/12/2024

openstaande bedragen op kantoorrekening


Wegens een technisch probleem werden niet alle kantoorrekeningen zoals gepland afgesloten.

We merken dat er verschillende bedragen nog open staan op de kantoorrekening.

Dringend te ondernemen acties:

1.      Raadpleeg dringend de kantoorrekening om eventuele nieuwe transacties te controleren.

2.      Voer de nodige transacties uit via PostStation als dit mogelijk is.

3.      Indien een transactie niet via PostStation kan worden uitgevoerd, stort het geld terug naar de oorspronkelijke rekening.

Het is van groot belang dat u deze acties zo snel mogelijk uitvoert om eventuele ongemakken voor klanten te vermijden. Wij houden jullie verder op de hoogte over de voortgang van de afsluitingen.

Volg in tussentijd de kantoorrekening nauwgezet op.


Alvast bedankt voor de medewerking.

17/12/2024

nero update - versie 7.44.2


Vanaf morgen is er een nieuwe versie van nero beschikbaar.

Wat zijn de nieuwigheden

·       Maatregelen tegen fraude met Doorzenddienst

o  POP-UP

o  Beperking profielen

·       Synchronisatie van tablet met "Scan & Go" voor pakketten

Alle informatie vinden jullie terug op de nero website: https://www.neropostkantoor.be/technische-updates#R7_442 


Zorg ervoor dat
ALLE tablets morgen online staan zodat de update kan plaatsvinden. 


13/12/2024

Doorzenddienst – Verhuisdienst: Contracten met startdatum 23/12 en 25/12

Wegens technische redenen is het momenteel niet mogelijk om in Nero een doorzenddienst of bewaardienst te boeken met startdatum 23/12 of 25/12.

In de vorige communicatie werd als alternatief aangegeven om deze transacties via PST uit te voeren. Echter, we merken dat ook dit proces complicaties oplevert.

Daarom adviseren we voorlopig om klanten door te verwijzen naar de e-Shop voor het indienen van hun aanvragen:

·       Bedrijfspost doorsturen of bewaren

·       Post doorsturen of bewaren


Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip

13/12/2024

Update Scan & Go: “error 0”

Sinds 9 december is er een nieuwe update van de Scan & Go-app beschikbaar op de nero-smartphone.

Het kan soms voorkomen dat bij het nemen van een foto de foutmelding “error (0)” verschijnt of dat de foto niet wordt overgedragen naar de tablet.

Als je met dit probleem te maken krijgt, herstart dan het toestel.

Blijft het probleem na heropstarten aanhouden, dan mag je uitzonderlijk een duidelijke foto maken met de camera van de tablet.

We onderzoeken samen met ICT hoe we dit probleem in de toekomst kunnen oplossen.


Bedankt voor jullie medewerking en begrip!